söndag, januari 29, 2006

Mmmm ... mat

Idag, tvåtusensexhundra år efter Kristus (på ett ungefär) åt jag, Johnny, och valda delar av min familj följande maträtt (med sallad till):

Köttfärs stektes - tillsammans med rivna rödbetor och lite paprika. Rätt starkt kryddat. I en ugnsform lades tunnbröd, och på detta tunnbröd östes sagda köttfärs. Ovanpå lades ost. Detta upprepades fyra gånger. Överst hamnade köttfärsen som blev över - med ost på även där.

Det ser gott ut, men i skrivande stund har jag ännu inte smakat. Men det är säkert gott; jag hoppas det - för jag har sagt till mina barn att det är ett riktigt recept, och inte ett experiment, som det i själva verket är. Åtminstone bygger det på ett recept jag såg i DN, men som jag inte orkade läsa färdigt.


----
En stund senare: Det var supergott - och väldigt mäktigt och mättande.

---
Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: