lördag, januari 28, 2006

Sök recept

Jag hittade en "sök recept" inne på DN - Mat & Dryck. Man kryssar i olika alternativ - typ hur många minuter det ska ta att laga maten och vilka råvaror man vill använda.

Här stoppar vi.

När jag hade skrivit det första satte jag mig och kryssade. Tänkte få fram något kul och bra som jag kunde blogga om. Men det blev inte bra. Sökdatabasen var alldeles för liten och rätterna alldeles för konventionella. Eller förresten - jag måste rätta mig själv här - nog fanns det en hel massa recept, men de var för komplicerade; för mycket hokus pokus och grönsaker och hej-vad-jag-är-duktig-i-köket-grejor.

Det är bara att erkänna - matlagning är inget för mig. Men jag har ingenting emot att äta god mat. Idag blir det nog nånting med linser, såna där oranga saker.
---
Andra bloggar om:

Inga kommentarer: