onsdag, april 12, 2006

Besudlat

Tänkte lite på använda saker, såna som har varit i kontakt/besudlats av människor. Cigaretter till exempel. En ny cigarett, nyss framplockad ur paketet - den är inte äcklig. jag skulle kunna sitta och pilla med en sån - suga på den till och med.

Så röks den upp. Kanske av världens fräschaste människa, en sån man inte skulle ha något emot att kyssa. Saker som har brunnit är inte äckliga; kol, aska - vad som helst. Jag skulle kunna sitta och "hålla på" med en uppbränd växtdel, typ ett blad, det är inte äckligt.

Nå: Cigaretten som sådan är inte äcklig. Människan är inte äcklig. Aska är inte äckligt. Så varför är fimpen så förbannat vidrig? Ingen aning - den borde inte vara det.

Så är det med flera saker, jag kommer bara inte på några fler exempel just nu.

---
Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste vara DNAt. På deckare på TV kan dom använda fimpar som DNA-källa.

Elisabet. sa...

Jamen, hårstrån är likadana. Nog kan man snusa i ett hår och pussa, men usch för ett hårstrå i maten av samma människa eller ett vått hårstrå.

Eller toalettpapper som ligger på golvet och är vått, det är så äckligt så jag kan spy bara jag tänker på det, även om det bara är vatten på det.

Anonym sa...

eller ett lypsyl som är jätteanvänt och kladdigt - bläää

Eller ett solkigt tangentbord, använt av någon okänd, där knapparna är sådär svarta... hu

Anonym sa...

desirée: Faktiskt - k a n vara.

elisabet: Där hade vi exemplena jag inte kom på.

hedgehog-sara: Usch ja, konstigt nog kan även tangentbord vara bläiga.

Anonym sa...

en begagnad snus är också ruggigt äcklig....innan är den fräsch o go men efter......

Anonym sa...

el: Ja, amoniakdoften uppblandad med gammal saliv är ingen höjdare.