onsdag, april 12, 2006

Tomt i glaset

Ibland brukar jag störa mig på mig själv. Det brukar handla om att jag sitter och skriver rakt av - alltså att jag inte går ut, upplever något och sen går in och beskriver vad jag har upplevt. Att jag liksom dricker ur ett tomt glas (om jag får lov att uttrycka mig lite kvasi sådär).

Men: Egentligen så borde man inte behöva uppleva något. Egentligen har man ju upplevt så mycket redan - nog för att skriva en egen nationalencyklopedi, eller åtminstone en mindre bibel. Man kunde plocka minnen bara, och pussla ihop dem i en underhållande fason.

Så borde det funka. Tyvärr har jag för dåligt minne för att kunna ösa ur den källan. Så eftersom jag varken går ut, eller har nåt att plocka av, så känns det lite torrt just nu, bloggandet.

---
Andra bloggar om:

5 kommentarer:

RedAngel sa...

hehe...ja men ändå, det man minns & har upplevt kan man väl ändå klottra om?! minnenas bibliotek *S* man måste inte alltid sniffa rätt på dagsfärska nyheter
(och jag tänker då INTE på min blogg eller så...minnenas traggel i salig röra med annat kraffs)

Anonym sa...

Inga grodyngel i år... Tur att du har fått en kalv att hålla koll på istället.

Elisabet. sa...

Ja, man får offra sig, Johnny.
Själv kollar jag på hundskolan.

Anonym sa...

Om du åtminstone haft lite fantasi kunde du ju föreställa dig saker, till exempel ett högt torn med ett rum däruppe, som du sedan skrev om. Men om du saknar det, och ändå nödvändigtvis ska skriva, så kan du ju leta lite på nätet. Där har jag hört att det finns roliga grejer att hitta som man kan skriva om och länka till :)

Anonym sa...

redangel: Det verkar ha varit en brand, eller möjligen en stöld, i mina minnens bibbla.

desirée: Grodor hoppar bättre.

elisabet: Voff!

håkan: Ja det där nätet har jag också hört talas om ... verkar vara nåt som kommer.