tisdag, juni 27, 2006

Paul McCarthy på Moderna

För ungefär ett år sedan tog jag mig ut till Moderna museet. Efteråt bloggade jag om besöket. Nu när jag läser posten igen slås jag av att jag tydligen var rätt seriös på den tiden; fan, jag gick liksom in för bloggandet. Nu känns det lite som om den luften har gått ur mig.

Men nåväl. Idag eller i morgon tänkte jag ta mig ut dit igen. Det är en utställning med Paul McCarthy jag gärna vill se. Folk blandar naturligtvis ihop denne konstnär med Paul McCartney, med all rätt, eftersom namnen liknar varandra.

McCarthy (konstnären alltså) har gjort en skulptur som heter "Michael Jackson and Bubbles" (Bubbles är Michaels apa), och Michael Jackson äger ju faktiskt rättigheterna till McCartneys (Beatlen) låtar. Eller ägde kanske, det är ju möjligt att han har blivit tvungen att sälja dem nu. Ingen jättekoppling kanske, men den finns ju där - och jag gillar konstiga kopplingar.
---

Andra bloggar om: ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

sandra: Seriöst ... dåligt ord, jag håller med. Jag kanske menade genomarbetat.
Å andra sidan är ju seriöst värdelöst:
http://www.letssingit.com/?/doktor-kosmos-seriost-ar-vardelost-d2qmfw6.html

CV sa...

Aha. Min ena son snackade om en utställning på Moderna. Då vet jag vad det var han tänkte gå på.
Hmm, seriös? Vem har sagt att vi alltid måste vara seriösa då? Och som sagt, vad är seriöst?
Jag tycker det här inlägget och likaså ditt förra var i allra högsta grad seriöst.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Javisstja, det var ju en utställning jag ville se, när det nu blir, var det nu var.. Varför är det så långt till allt?

Magnus Carlbring sa...

men

seriöööst alltså

engeland han en ny rakcrare som heter lennon på högrer ellrer om det är vänstrerkanten någnonstans

okcså i pelle sanslös finskc det en skratt som hetrer rikard men inte keith

okcså det finskc en läskc som hetrer zingo men inte ringo

okcså nej jag ger upp nu lykca till med bandet hopplas ni blir lika stora som the beatles

apropå dom finskc det andera skag skalbaggra okcså som inte spelrar pop men som bror i skogen i träden i markcen vilkcet sammanträffrande det säjer jag nu yo

Anonym sa...

Du får trösta dig med att när en luft går ur dig så finns det utrymme för en annan luft att gå in.

Visste du förresten att chansen att du ska dra i dig någon molekyl (kväve) från Karl den tolftes dödssuck är ungefär 50% varje gång du tar ett andetag.

Anonym sa...

cv: Vad bra i så fall. :-)

desireé: Det är ju inte för långt för en dagsutflykt till Stockholm.

embryo: Shit! Ditt stavningssätt fick mig för en stund att tro att Zingo var finskt.

håkan: Inte konstigt att man känner sig hängig.

Anonym sa...

jag tyckte paul mccarthy-utställningen var helt fantastisk

Anonym sa...

goldie: Helt klart ... underhållande.