torsdag, oktober 12, 2006

Både Alt och Title

Nu är jag fanimej trött på att bilderna man lägger in med Bloggers egna bilduppladdning inte indexeras av Google. Jag trodde först att om man var så pass duktig att man fyllde i en bildbeskrivning i Alt-taggen så skulle bilderna bli sökbara, men det hjälpte inte. Nu är jag ännu duktigare - jag har lagt in bildernas namn i "Title" också. "Alt" finns i bildkoden redan, bara att fylla i, men "Title" får man lägga till själv. Nu väntar jag några dagar och sen testar jag att söka.

Maud Olofsson Nyamko Sabuni Beatrice Ask Gunilla Carlsson
---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är svårt att få bilder indexerade om man inte har dom på sin egen server under sitt eget domän. Jag är inte säker men jag tror inte ens att du får dom indexerade överhuvud taget eftersom google-boten tror att du norpat bilderna från en annan site, dvs du är inte ägare till dem vilket resulterar att de indexerar "flickr" eller var du har dem.

Ett annat trix som är väldigt viktigt att göra är att namnge filen korrekt, är det maudan så bör filen heta maud_olofsson.jpg.

Anonym sa...

Mickey: Att namnge ja ... mellanslaget mellan Maud och Olofsson fylls ut med ett %. Kanske understrecket hjälper mot det.