torsdag, november 09, 2006

Skogåsbloggare

Expressens nya lokala sajter har fått sina webbadresser. Dessutom börjar de lokala bloggarna att ploppa upp så smått. [Beta Alfa]

... och jag känner ett stygn av avundsjuka. Jag vill också ... liksom. Så nu utser jag mig själv till den första officiella Skogåsbloggaren. Det händer inte mycket här, så det blir ett lätt jobb.

1. Både scenen av betong, och den lilla dammen av samma material, är klara. Åtminstone verkar de klara. Dessa har placerats på utetorget (som har fått sig en rejäl uppsnyggning). Se hyfsat ut. Nu väntar vi bara på att klottrarna ska göra entré.

2. Bibblan har varit under ommbyggnad en längre tid. Undertecknad har fått åka på loppisar för att hitta böcker. På lördag invigs det igen. Kalaset har antagligen kostat massor, men frågan är om de har lagt något krut på bokinköp. Jag vågar inte hoppas på det.

3. Häromdagen såg jag "Greven" i centrum. Han verkade full. Det var ett tag sedan jag såg honom sist. Han kanske är inne i nån slags period.
---
Andra bloggar om:
Pingat till Intressant.se

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe. Jag brukar ibland kalla vår hund (2 år) Greve Snoke p g a att han snokar ÖVERALLT. Lyckas riva ut papperskorgar mitt på köksgolvet etc. Men jag antar att det var en MÄNSKLIG greve du såg i centrum? M v h Molly Ginger.

Anonym sa...

Molly: Ja, "min" Greve är nog en fyllhund.

Anonym sa...

Johnny: Du behöver inte Expressen tro mig...du slår aftonpressen med hästlängder.

Anonym sa...

Den var bra,Johnny!Men varför kallas han "Greven"? F d förmögen? Rör sig elegant(hoho, nästan uteslutet, va?!), talar förnämt och bildat?
M v h Molly Ginger.

Anonym sa...

bengt: Jag läste det du skrev, och jag håller med. Men själva smickret att bli tillfrågad kanske skulle vara för stort för att stå emot.

Molly: Ingen aning. Jag hörde honom bli presenterad som "Greven" på karaoken.

Anonym sa...

Mest oläsligt flashade hemsidan jag sett i höst:

http://tinyurl.com/vzhmo

- om jag förstått det rätt så ligger P3-journalisten Tove Leffler bakom den här vrickade myspace-sidan. Undrar hur många träffar den har haft?

Anonym sa...

Åhh du vet att du är Skogåsbloggarn på sthlms-bloggen när du vill.

Anonym sa...

magnus: Den sidan var verkligen i hästväg.

aNNA: dET TÄNKTE JAG FAKTISKT INTE PÅ.

Anonym sa...

Jag vet! Det var därför jag påminde dig! Du saknas faktiskt där, för att inte tala om Skogås. Alla bara skriver om Söder och Kista hela tiden.

Anonym sa...

Anna: Jag ska bättra mig.