torsdag, februari 08, 2007

Kan man utnyttja Twingly-funktionen?

När jag skrev om hiphop-byxor häromdagen länkade jag till en artikel i svenska dagbladet. Efter ett tag såg tjänsten Twingly till att denna artikel uppdaterades nedtill, under rubriken "Bloggkommentarer till artikeln", med denna länk:



Helt okej och kul för mej. Det jag skrev hade ju faktiskt med artikeln att göra. Utan den hade min post inte kommit till. Men tänk om jag nu skulle ha fått för mig att utnyttja denna funktion. Tänk om jag hade skrivit en lång hat-post om bögar/judar/blattar/svennar - you name it, och sen länkat till artikeln (kanske lite dolt. Kanske i form av en punkt som ingen såg). Vad hade hänt då? Jag antar att ingen sitter och modererar.
---
Andra bloggar om:
---
Update: Blogge Bloggelito sade i kommentarerna att det finns ju en "anmäl-knapp". Dåligt av mig att inte se den. Hade jag sett den hade jag inte skrivit den här posten.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ju en "anmäl"-knapp.

Fick just själv in en länk på SvD, och genast rasslar det in läsare. Intressant symbios, måste jag säga!

stationsvakt@gmail.com sa...

bb: Anmälknappen ja - tänkte inte så långt. Är inte särslilt bra i schack heller förresten.

Anonym sa...

Jag länkade DN, och pingade Twingly, men inget hände. :-(

stationsvakt@gmail.com sa...

berka: maila dem: fel@twingly.se

Anonym sa...

Done!

Hoppas det hjälper.

Anonym sa...

Jag har inte klart för mig om Twingly sopar upp tidiagre länkar i ens blogg, eller om de bara tar tidningslänkar från typ häromdan.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Inte jag heller. Jag hopps de bygger ut sidan med lite mer förklaringar. För övrigt är sidan fruktansvärt seg på min dator.

r igg sa...

johnny, tur att du missade knappen och skrev inlägget för jag hade missat hela Twingly ;)

Ytterligare ett ställe att pinga... Får se om jag har tid ikväll att titta efter länkar från mina gamla poster.

Anonym sa...

Först och främst: Varför skulle du ens vilja skriva en lång hat-post om bögar/judar/blattar/svennar what ever?

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Hur har du kunnat undgå Twingly? Den är ju värsta buzzen. ;-)

Mickey: Det var bara ett exempel. Jag ville vara lite PK, så jag vågade inte skriva att det var mitt polack-hat jag ville vädra egentligen. :-)

Anonym sa...

De granskar mig veterligen alla inlägg innan de länkar - så har jag uppfattat det av Martin Källströms kommentarer på Media Culpa och på min egna blogg.

stationsvakt@gmail.com sa...

pelle: Vilket jäkla jobb alltså, när det börjar rulla på.

Anonym sa...

"
Mickey: Det var bara ett exempel. Jag ville vara lite PK, så jag vågade inte skriva att det var mitt polack-hat jag ville vädra egentligen. :-)"

Asgarv!
Ju mer jag funderar på Twingly så blir jag orolig att tjänsten missbrukas och falerar.
Jag hoppas innerligt att de har några äss i ärmen som kommer upp på bordet snart.

stationsvakt@gmail.com sa...

tommy: i värsta fall får de anställa nån moderator på heltid.