söndag, april 22, 2007

Om en Buick 8

Jag gillade "Om en Buick 8". Här och där har jag läst att man inte tycker den är så vidare värst bra. Men jag gillade den.



Fast jag drog mig ett bra tag för att läsa den. Fan, ännu en Stephen King-bok om en biljävel. Men till slut gav jag den en chans.

Buicken i boken är ingen ond bil egentligen, istället är den en portal mellan olika världar. Om det är en annan dimension eller en annan planet den leder till vet man inte, men en Buick är en fan så mycket snyggare passage dit, än någonsin en Stargate i alla fall.

Nu såg jag att det blir film på den. Det är George "Of the Dead" Romero som håller i ratten, och den verkar dyka upp nu redan 2007. Vete fan om just Romero känns som rätt man för just den, men det får man se.
---
Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

M sa...

Stephen King är en husgud! (Som jag förnekade under en kvasi-intellektuell Hemingway-period. Tillbaka på altaret nu.) Får kolla in den här.

Och kul blogg det här!

stationsvakt@gmail.com sa...

sub: Tack. Ja, jag har också övergett allt kvasi. Det blir skojigare så.