fredag, juli 13, 2007

En bilds naturliga utveckling

Resumé skriver om hur Aftonbladet trixar med bilder. Egentligen klagar jag inte eftersom det är trist när man skiter i bilderna över huvud taget. Så här var det: Ena dagen illustrerade man en artikel som hette: "Här har vi sex utomhus" med den här bilden.



Ett par dagar senare användes samma bild igen, denna gång handlade det om: "De tävlar i vem som har mest sex", och då användes en bild som nog ligger närmare fotografens original.



Kreativt av Aftonbladet. Nå, eftersom jag åtminstone någorlunda tycks ha förstått hur ett "IQ-test" ska fungera - att det finns en naturlig följd på saker och ting - så ska jag hjälpa Aftonbladet med nästa naturliga steg i denna bilds historia.



Sen kan jag inte hjälpa till mer, för nästa steg är det så kallade PKK-spåret: flickan (eller möjligen grabben) skall förses med en annan hudfärg, och det är jag inte så bra på.
---
Andra bloggar om: , ,
---
Tipstack till Beta Alfa.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert bildfixat! Aftonbladet borde anställa dig. :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

b a: Tack, men jag är faktiskt ganska slarvig av mig.

Anonym sa...

Jaha - att klä av pojken har förstås inte fallit dig in?

stationsvakt@gmail.com sa...

ab: Jodå, det slog mig in. Men han bestod bara av kläder. Alldeles för lite hud att gå på. Jag hade blivit tvungen att byta ut honom helt och hållet.

Maria sa...

Jag skulle precis fråga samma sak som ab här ovan... jag känner mig lurad på konfekten Johnny!

Anonym sa...

Ha, ha... du är en riktig inspirationskälla. Jag blir glad varje gång jag läser din blogg!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Du får tillverka egen konfekt.

Anna: Tack. :-)