fredag, juli 27, 2007

Semestern är slut för mig - på måndag börjar jag jobba

Jag har inga planer vad jag vet. Ska väl bada och sola antar jag. Lika bra det, eftersom pengarna jag eventuellt skulle slösa bort nu ska gå till tandläkarräkningar. Ska väl blogga också. Säkert inte lika mycket som vanligt.

Så skrev jag ett par timmar innan jag gick på semester. Så hur blev semestern då? Jo, jag badade en enda gång, och det var igår. Och jag simmade tre gånger i bassäng. Mer blev det inte av den varan. Solade jag? Nej. Gick semesterpengarna till tandläkaren? Ja. Bloggade jag mindre än vanligt? Ja kanske, men det blev en hel del ändå - jag hedrade absolut devisen under trumharen.

På det hela taget blev det en ledighet bara, en lång, men knappast en speciellt minnesvärd. Jag vilade ut, och det är väl mycket värt kanske. Jag gjorde ett experiment nyss. Jag försökte återkalla den mest minnesvärda saken från min semester. Den första tanken som spontant dök upp borde vara den. Konstigt nog var det första jag tänkte på glasögonen jag testade på bloggträffen.
---
Andra bloggar om:

5 kommentarer:

stella sweden sa...

De måste ha varit väldigt roligt på bloggträffen..skulle nog själv ha velat vara på en sådan...har ju fått en del vänner via bloggen, några jag mailar med...men frågan är ju..

Hur är personerna irl?

DET intresserar mig...

Psst..jag vet inte hur det är att ha semester, så jag lämnar det åt andra att kommentera...Dssst...

stationsvakt@gmail.com sa...

StellaP: Semester=Frånvaro av arbete, helt enkelt.
Jag kan bara svara på hur jag är irl, och det är väl att jag nog inte är lika pratig som i bloggen.

stella sweden sa...

Då blir det kanske en "tystnadensbloggmöte"...där ingen säger något utan alla bara sitter o skriver på sina "lappar" ...haha! Vilken fest!
*L* STORT!

Anonym sa...

Det här är min sista semesterdag också. Men lyckligtvis har jag kompledigt nästa vecka :)

stationsvakt@gmail.com sa...

StellaP: Man skriver överst på lapparna. Underdelen är kommentarsfält. Sen skickar man lapparna till varandra. :-)

Paula: Passa då på att bara dega framför tv:n. Det är mitt tips.