måndag, augusti 13, 2007

Relevanta annonser

Andra bloggar om: , , ,
---
Meningen med Google-annonser är ju att de ska vara relevanta. Annonsen ska spegla det man skriver om. Skriver man till exempel: "Fan, igår var det full rulle E4.an fram!", så borde en annons för alkomätare dyka upp.

Sen handlar det förstås om var i sin kod man har stoppat Googles annonskod. Jag har väl lyckats sådär på sin höjd. Men inne i Gmail, däremot, där är annonserna superrelevanta. Om jag har fått ett mail från nån kamrat som skriver: "Om jag inte får tillbaks mina pengar snart så ska jag döda dig!" - då kan man ge sig den på att det dyker upp annonser från både banker och begravningsbyråer.

Det är störande att Gmail alltid träffar så rätt när man själv bara då och då träffar rätt. Men imorse blev det i alla fall ett slags halvrätt. Kodroboten såg bilden ... och skapade en lämplig annons:

8 kommentarer:

Maria sa...

Vaddå!? Jag har redan beställt en belgian-blueballong i naturlig storlek OCH fått orderbekräftelse på den!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Åfan ... du vet vad du ger dig in på va? Ballongen är fylld med kött - och man betalar per kilo.

Maria sa...

Men jag vill inte ha kött!!! Absolut inte från en genmanipulerad belgian blue... jag var bara ute efter göttat, dvs ballongen!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Du måste starta inuti. Äta dig ut till ballongen.

Maria sa...

... fast den är egentligen en present... till någon som fyller år...

- Grattis Johnny - en ballong med kött!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: En ballong med kött ... jag föredrar nog Ett moln i byxor. Luftigare. :-)

Maria sa...

Ah - Majakovskij... och ett stänk av Webstrarna!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria. We aim to please.