söndag, september 02, 2007

Maxade nyhetsbilder 2

Andra bloggar om: , , ,
---
Här gav jag ett exempel på hur utrymme skulle kunna sparas på en tidnings förstasida. Nu tänkte jag att detta - att slå ihop nyhetsbilder - egentligen skulle kunna ske redan på bild/nyhetsbyrån: de skickar ut två nyheter tillsammans med en bild. På så vis kan tidningarna som köper paketet spara upp till en halv decimeter i utrymme.

De här två "nyheterna":

"Liten människa orsakar stort bråk"
(Enligt denna teori skulle Floresmänniskorna ha tagit sig till ön med någon slags farkost.)

och

"Ett eget flygande tefat"
(Man tar sig enkelt över sten, träsk eller vattendrag och elektroniken håller maskinen stabil i luften.)

... skulle kunna komma med den här bilden (öppningserbjudande: rörlig bild):

8 kommentarer:

rigg sa...

Det där flygande tefatet är ju helhäftigt, men jag blev lite skeptisk efter att jag såg filmen från testflygningen.

stationsvakt@gmail.com sa...

Rigg: Jag med. Särskilt lyftkranen ovanför verkade suspekt.

rigg sa...

Precis, kändes lite osäkert. Men med lite produktutveckling så...

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Jo hehe den kändes lite halvfärdig.

Maria sa...

Jag kommer att tänka på den där serietidningen PEO, han den lilla killen med en rymdgubbe i ett litet flygplan som kompis!

... eller var allt bara en dröm...?

stationsvakt@gmail.com sa...

matia: Ingen dröm. Han hade en sån kompis.

Maria sa...

Du minns den!? Jag trodde jag var den enda! Alla tittar så konstigt på mig när jag berättar om Peo med den röda lilla rymdgubben...

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Jag minns inte färgen på'n, men jag minns den.