fredag, november 30, 2007

Göra länkar

Det har förekommit lite snack om hur man gör länkar i kommentarer. Bland annat har Lotten gjort en länkskola. Själv är jag alldeles för bekväm av mig för att skriva htlm-kod. Istället har jag ett bokmärke till web-editorn WriteToMyBlog. Så när jag behöver tillverka en länk går jag in på den sidan och gör som följer:

>>Ha knappen "Standard" intryckt, och skriv det du vill skriva.


>>Markera ordet som skall vara en länk, och tryck sen på länk-ikonen.


>>Nu dyker en ruta upp. Klistra in din länk där, och tryck sedan på "Insert".


>>Nu trycker du på knappen "Text/Html", markerar din text och sedan kopierar du den.


Tja, sen är det inte mycket mer än att du klistar in det du har kopierat i någons kommentarsfält. Det funkar på Blogger i alla fall, så mycket vet jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
---
(Jag har faktiskt gjort en post förut, som nästan liknar denna på pricken. Men som man säger: upprepning förnöjer.)

20 kommentarer:

Anonym sa...

Repetitio est mater studiorum.

Lotten Bergman sa...

Tänk när vi om 15 år fortfarande bloggar:

"Detta har jag skrivit om 53 gånger tidgare, men ..."

Lotten Bergman sa...

Bidrag till ovanstående kommentar:

i

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Det stämmer.

Lotta: 15 år .... hu! Vill man det?

Anonym sa...

Men går det inte mycket fortare att länka direkt för hand? Eller?

Jag har redan bloggat i två år. Huj, vilket nafs de har gått i! Vi kommer säkert att ha bloggträffar på hemmet. Dvs jag. Ni får komma dit och skrika i min hörlur och smuggla in vin och en bloggservett!

stationsvakt@gmail.com sa...

ab: Förresten kanske det är läge för en bloggträff snart.

Plastfarfar sa...

Favorit i repris, var det. När jag skrev en stänkare på Testbloggen om saken hade jag en akut Deja Vu-känsla, men kunde inte placera den förrän Lotten sparkade liv i sin länkskola tidigare i dag. Läs näst sista kommentaren...

Annars tycker jag nog att WTMBlog ger lite väl mycket skräpkod. Framför allt styckebrytningarna, <p>, och </p>, är irriterande

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: De får man rensa bort. Jag har helt enkelt fastnat fö wtmblog, och då överser jag med sånt.

Lotten Bergman sa...

Stationsvakt -- Om du kallar mig för Lotta (se ovan), tänker jag säga Johnneus till dig. Eller Glenn-Johnny kanske.

stationsvakt@gmail.com sa...

Lotten: Hahaha ... det såg jag först nu att jag hade gjort. :-D Förlåt.

Lotten Bergman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotten Bergman sa...

När jag klämde ut mitt femte (eller var det tredje?) barn, tjoade barnmorskan "braaa, Lotta, ta iiiiii!".

Så då lappade jag förstås till henne.

(Du är komplett förlåten. Jag har slutat slåss.)

stationsvakt@gmail.com sa...

Lotto: Skönt att höra.

Lotten Bergman sa...

Skrrrnfff, Johnnianus.

(Oj. Jag försökte faktiskt inte vara slipprig, bara lite latinsk.)

Martin Klasch sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Martin Klasch sa...

För den som har FireFox rekommenderar jag denna variant: Kopiera som html

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Sedär. Den hade jag inte sett.

stationsvakt@gmail.com sa...

Lotten: Men det ÄR ju faktiskt slipprigt med Latino.

Martin Klasch sa...

...det verkar lite enklare än dina manövrer (som säkert är sk*itbra) tycker jag. Prova vetja :)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: ska