tisdag, december 18, 2007

Mina vädringsfönster är borta


Före

De håller på att byta ut fönster i min lägenhet i dagarna två. Säkert är det nån energisparande åtgärd, eller nåt. Bra på sätt och vis, eftersom jag slipper tvätta dessa nya fönster på ett tag. Men nu ringde jag hem till ungarna för att höra hur arbetet fortskrider, och det var precis som jag hade befarat: mina supersnygga vädringsfönster är borta.


Efter

Fan också! Nu är det väl nån jäkla tråkig ventilatinsventil där bara. Mina vädringsfönster var ju inte bara supersnygga, utan även superpraktiska. När brandlarmet gick (det räcker med att jag värmer en köttbulle) var det bara att öppna ett sånt, så försvann tjutet. Nu vete tusan vad jag ska göra - antagligen måste jag öppna hela balkongdörrn.

Huge bostäder - i eran iver att göra någonting gott har ni gjort livet mindre smidigt för mig, samt förfulat mitt kök. Köket har blivit mindre stationsvakt, och mera tv4, kan man säga. Inte bra.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mera uppfräschning: Twin Peaks i lego -- kolla in denna härliga variant:

http://www.youtube.com/watch?v=zydZq2lVnns&feature=related

stationsvakt@gmail.com sa...

magnus: Till och med legoversionen höll högre klass än mycket annat.