torsdag, februari 07, 2008

Ja det säger ju sig själv

Det här är inget självrefererande skämt i och för sig, men nära inpå. Alltså, fotbollslaget Mjällbys gamla tränare Peter Antoine är i hetluften igen. Han tycker det är för mycket utländska importer i laget, och säger: "Va fan, ska Mjällby bli ett invandrarlag eller." Han har naturligtvis fått kritik för det, men han försvarar sig med:
Jag är tysk och det säger sig själv att jag inte är rasist.

---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Nihonshu sa...

Det finns inga människor som är tristare, mer pretentiösa, mer spända och som har mindre humor än sportmänniskor.

Peter Antoine är det enda underbara undantaget och det går inte att låta bli att älska honom även om hans humor inte troligen alltid är medveten.

Plastfarfar sa...

Den värsta invandrarmotståndare jag någonsin har råkat var faktiskt tysk.

Till yttermera visso hade han själv bara fyra år på svensk mark, men det störde honom inte det minsta.

'Ut med packet bara', fick jag höra på bruten svenska. Jag kommer inte ihåg vad jag svarade, men jag är rädd för att det inte var särskilt dräpande. Då hade jag nog minnts det hela.

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Jag håller med dig. :-)

pf: Aus mit der packe, typ. :-D