fredag, mars 28, 2008

Smälta maten med stenar

En dinosaurie som stoppar i sig stenar för att underlätta matsmältningen. Dessa stenar kallas då för Gastroliter.Jag har varit så duktig att jag har fyllt på med information i Wikipedia. Jag är inte så bra på't, till exempel fattade jag inte hur jag skulle länka till ordets engelska motsvarighet. Men skitsamma, det kanske fixas av någon annan vad det lider. Ordet jag lade till var: Gastrolit.

Fler borde vara lika duktiga som jag var. Svenska Wikipedia är alldeles för litet.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

8 kommentarer:

rigg sa...

Jag har faktiskt skrivit en hel wikipedia-artikel en gång i tiden. Tyckte som du... Svenska Wikipedia är alldeles för litet.

Har lekt språkpolis och småpetet i andra wiki-artiklar också...

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Din artikel såg ju ut som en artikel i Wikipedia SKA se ut. Bra gjort!

Anna sa...

Jag är bara lite lite duktig, mina bidrag hitills är ändringar, korr och tillägg. Ingen egen artikel. Men jag jobbar på det!

PS Brukar inte kommentera ordverifieringen men ibland alltså. "iizffisa", är det därför man varnar småbarn för att äta snö?

rigg sa...

Någon annan, för mig hel okänd person, har varit inne och gjort småändringar också. men bara lite litegrann...

Annas grej var ju riktigt kul. Man kanske ska skriva en liten notis om rigg, som bloggare och wiki-bidragare ;)

Anna sa...

Ett hemskt ögonblick tyckte jag att du hade skrvit "wiki-bedragare" och kände mig jätteskyldig :o

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg o Anna: Det är såna som ni som gör nätet värt att leva.

Anna sa...

Aaoowww :)

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: :-)