fredag, mars 28, 2008

YouTube-aktiga Fitna

Jag kollade in den där anti-islam-filmen Fitna igår kväll. Det snackas ju så mycket om den (DN SvD HD), så jag ville ta mig en titt. Jaha, var det inte mer? Förvisso är Geert Wilders ingen filmskapare, utan politiker, men med tanke på hur stor uppmärksamhet denna Fitna har fått (fan, den finns till och med på IMDB) så kunde man ju vänta sig nåt mer än nåt youtube-aktigt som man själv hade kunnat knåpa ihop på en eftermiddag - oavsett vad man tycker om budskapet. Dessutom lyckades den med att vara långtråkig, trots sin korta längd. Bloggaren Jinge varnar för att lägga upp den på sin blogg, så jag länkar till den istället: Här.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

Jinge sa...

Jag vet inte om mitt antagande stämmer, men jag tror att den kan falla in under hetslagstiftningen. Även om den gör det så tror jag att åklagare skulle dra sig för att åtala, det skulle bli sånt himla surr i media...

Men filmen är definitivt osmaklig nog för att avstå från att visa i alla fall.

stationsvakt@gmail.com sa...

Jinge: Vad man än tycker så var den ju sopig som film sett. Den var ju ingen Viljans triumf direkt.

Anonym sa...

hehe såg filmen på youtube nyss, tycker den va tråkig och usel som film. trodde att den skulle vara mer som ett litet dokumentär(som loose change) men tycker inte ens budskapet va bra..
nu e jag inte nå exert heller:O

stationsvakt@gmail.com sa...

miranda: Nä, mycke väsen för ingenting.

Anonym sa...

Jinge

ribban för hets mot folkgrupp är väldigt högt satt i sverige och den här filmen kommer, precis som dina antisemitiska inlägg, inte att prövas för hets mot folkgrupp

/Robban