lördag, maj 31, 2008

Piratpartiet-möte på medis

Det är svårt att göra panoramabilder på folkmassor, men jag tycker att jag lyckades hyfsat.

opassande-emma och Anna Troberg.Idag var jag på medborgarplatsen. Det var Piratpartiets manifestation mot FRA-lagens införande. Jag märker, när jag lyssnar på dem, att jag håller med i det som sägs. Däremot har jag riktigt svårt att sätta ord på det, så jag rekommenderar ett besök på Knuff. Jag såg flera bloggare där i värmen (varmt och soligt som fasen), och ett par av dem morsade jag på, nämligen Emma (opassande) som var en flitig fotograf och Anna Troberg som var en bra talare.


Piratpartiets manifestation mot FRA-lafgen.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr hade jag över sjuttio mil till denna tillställning i rent för stor bil med tanke på bensinpriserna där jag så gärna velat vara med och skrika störta Alliansdemokratin med olika värde för alla där skulle rusat genom Stockholms city med tegelstenar i fickorna och ylande Cop dogs i byxvecken.Behövs nog en ny sextiotals revolution i detta land sedan länge ha ha ...

Jädra mög asså ... nåja de dyker väl upp på fler håll får jag hoppas.

PellesReality

Plastfarfar sa...

Vidbilden, den översta. Var den tagen med din vanliga kamera eller hade du trixat?

Inte så dålig iaf.

carulmare sa...

Sympatiserar också...

stationsvakt@gmail.com sa...

PellesReality: Du hade inte orkat yla omkring i Stockholm. Det var så varmt och svettigt att man bara orkade röra sig långsamt.

pf: Tack. Vanliga kameran. Det är tre bilder ihopsatta. Jag är ganska nöjd, för jag hade inget stativ, och att sätta ihop människomassor är rätt svårt. Eventuella missar syns nog inte, för bilden är kraftigt nerminskad. Originalet är 9215 pixlar brett.

carulmare: De flesta gör nog det - om de tänker efter.

Plastfarfar sa...

Jag köpte ett lättviktsstativ häromåret för mer pengar än man kunde få en hyfsad kamera för, 990:-

Det har betalat sig många gånger om. Knivskarpa bilder fås från mediokra kameror genom tidsutlösningen.

Allt är stilla

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jag går också i stativtankar. Men det får ligga på is tills vidare.