lördag, maj 31, 2008

1985


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

13 kommentarer:

Peace in mind sa...

1985 var ett underbart år med konstiga pösiga jeans och fluffigaste frisyrerna. Och axelvaddar, majgådd värsta modellen. Och neonfärger på allt, minns särskilt den rosa bikinin som inte så lite påminde om Cher-kostymens skärning, härom dagen.

Det är skönt att mogna, är slutsatsen jag drar.

Ulrika Good sa...

Men ändå. Det är just frisyrens fluffighet och jeansens pösighet som skiljer. Annars är det ganska 2008, med randig tröja och Converse.

Anonym sa...

1985: inget internet, inga mobiler, inga digitalkameror, etc. etc. En annan värld.

Peace in mind sa...

ulrika: Du har verkligen rätt, det är väl i ett större perspektiv ganska marginella grejer som definierar året.

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Gamla bilder på dig i den bikinin efterlyses - eller nytagna.

Ulrika: Killkläder över huvud taget brukar ju funka genom årtiondena lite hur som helst.

Ullah: En helt annan värld. Jag kan nästan inte föreställa mig den.

Peace in mind sa...

Jag säger så här, glöm det, slå det ur hågen, never. Tror jag. Fö är det en grav missuppfattning att just killkläder inte förändras genom åren! Det är bara killarnas hjärnor som inte uppfattar de snabba moderörelserna, misstänker jag. Vad betyder förresten "funka" i klädsammanhang? Misstänker att det är det som är haken...

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Tja, åtminstone känns det som att jag alltid har klätt mig likadant. jag menar - brallor, skor, nån tröja. Sånt liksom.

Maria sa...

Du snygga blomsterpojke!!! Du ser ut att lyssna på Docent Död... har jag rätt???

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Förvisso. Men mest lyssnade jag på Cramps det året, vill jag minnas.

Maria sa...

Åhååå, var du och såg Cramps på Göta Lejon det året??? Det var jag!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Nä, jag missade. Såg dem dock på fryshuset.

Jocke Andersson sa...

Är inte Venjan det närmaste man kommer Den Sista färden i Sverige? Själv har jag spenderat många somrar i Kättbo, så jag vet. Jag vet....

stationsvakt@gmail.com sa...

jocke: Det ligger nog nåt i det .. :-D
Närå, som jag minns det var alla jäkligt trevliga (utom några gubbar som störde sig på min öronring - trots att jag hjälpte dem att resa en midsommarstång).