torsdag, juli 03, 2008

Amfiteatrar

Promenerade lite på kvällen. Luften var fuktig, och doften av all grönskan var nästan berusande. Mörkret och fuktigheten i luften tog mig tillbaks till Rom, där jag också nattpromenerade, och just när jag tänkte den tanken passerade jag en liten amfiteater en bit från mitt hus. Jag tänkte att även om luften i Skogås kändes som i Rom, så var det en jäkla skillnad på amfiteatrar mellan ställena.


(Amfiteatern till vänster ligger i Rom, och den till höger ligger i Skogås).
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå, såååååååå stooooooooooor skillnad är det väl inte?!

Anonym sa...

Ullah!
Det är en j.... STOR skillnad.
Stackars Johnny!
Men du får väl åter komma till Rom ngn gång...
Håller tummarna för dig (nej, mina tummar ljuger inte, i promise)!
:-) Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Om man är en myra så verkar nog bägge lika stora. :-)

Molly: Tack. :-)

Anonym sa...

Jag försökte bara skoja lite! Har aldrig varit Skogås, förresten.
Om man är ett kvalster är det nog ännu större likheter. :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: eller om man är blind, och nån säger att de är lika stora. :-D

Anonym sa...

ullah!
Tro mig eller ej; t o m jag besitter en viss grad av IQ.Nog förstod jag att du skojade.
:-D Molly Ginger.
Inte heller jag har varit i Skogås. Vi får väl vänta på Johnnys inbjudan...hehe.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah, Molly: Till Skogås behövs ingen inbjudan. Det är där man hamnar när man dör (om man har varit snäll det vill säga). :-)

Anonym sa...

Jag vet, Molly G! Du får till det mycket bättre än jag för det mesta.
Vi ses väl i Skogås! :-)

Anonym sa...

BÖÖÖÖL...jaså, det är tacken, Johnny!
Du önskar oss döden...
Snyft, snyft...
Nog är väl både ullah och jag bättre LIVS LEVANDE...!!!!
"Se Skogås och sedan dö"...??
Nej tack, jag vill se Skogås och sedan fortsätta leva...
:-(

Anonym sa...

Jag med, helst.

stationsvakt@gmail.com sa...

molly, ullah: Man kan se det som att komma till himlen, och när man är där vill man aldrig återvända. :-)