onsdag, juli 02, 2008

Designar om

Lite halvdassigt väder sådär. Inget att göra. Då kan det vara läge att ändra utseende på bloggen. Det var bra länge sedan jag gjorde det senast, och vid det här laget ser - om inte själva bloggen kanske - så i alla fall koden ut som hej kom och hjälp mig.

Så nu börjar jag att experimentera. De närmsta timmarna - eller dagarna - kommer det att se konstigt ut här.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,
---
Ap-dejt: Jag börjar få till det lite, tror jag. Målet var att ha två "sidebars" istället för en, och det har jag nu. Vi får se vad mer som behöver göras. I skrivande stund har jag lagt ut en ganska dominerande google-ad, men jag får se om den ska tonas ner så småningom.

Ap-dejt 2: Jag tror jag är typ klar. Typ, alltså, för bloggrollen är lite ofärdig. men det får jag ta vid tillfälle.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad konstigt det ser ut. Eller vänta, det ser ju ut precis som innan!

stationsvakt@gmail.com sa...

mats: Det kommer .. jag måste hitta en template. Egentligen är jag mest ute efter en sidebar till - en bredvid den vanliga.

Daniel sa...

halvdassigt väder.. här är det 27 grader i skuggan och stekande sol... så jag instämmer med tanke på vilka väderpreferenser jag har.

stationsvakt@gmail.com sa...

antimonite: Ungefär det vädret hade vi igår.

Plastfarfar sa...

Vad sägs om tre sidebars och lite till? Titta här.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Tack, men jag tror jag har hittat det jag var ute efter. men nu återstår en massa pyssel, och det får jag ta under dagen.

Plastfarfar sa...

Headern verkar fortfarnade blank.

Får vi tillbaka fiddelipommet?

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Headern vill jag inte ha. Vad är fiddelipommet för nåt?

Anonym sa...

välkommen in i gänget med tre kolumner. Vi som inte får plats eller kan välja bort så vi måste se till att TRYCKA in ALLT för det är ju så jävla bra...
:) Eller hur...

stationsvakt@gmail.com sa...

bengt: Tre-klubben e bäst! :-D

Plastfarfar sa...

Fidelipommet är den notslinga du hade över haren fram till för något år sedan.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Det har jag glömt. Antingen har du väldigt bra minne, eller så är jag senil. Kanske både och.

Anonym sa...

@Bengt, bwahaha. Så sant.

Jag har märkt att det bara är "gamla" bloggar som har 3 kolumner, de yngre bloggarna måste växa till sig. Själv håller jag på att mecka jag med, fast då ska jag uppgradera till 4 kolumner, kanske 5 så att jag har lite buffert :D

stationsvakt@gmail.com sa...

mickey: Du anar inte vilket jäkla meckande det är att trixa med såna här icke standard Blogger-grejor, asså.