onsdag, augusti 20, 2008

Atavahuset

Ett hus på webben. Ett hus där alla som vill kan flytta in. Vad behövs? Jo, dator, bredband och webbkamera. Bostadsinnehavaren sänder från sin lägenhet, dygnet runt om han/hon vill. Men han/hon sitter inte säkert, för huset har bara nio lägenheter, och bostadskön (som även innehåller kändisar) trycker på. Man kan alltså bli vräkt, och här handlar det om att man blir bortröstad av folk som tittar på. Lite som Big Brother, alltså - fast på nätet: Atavahuset.



Tja, varför inte. Jag tänker då inte flytta in, men jag kan ju alltid titta på. Ikväll, 20 augusti, flyttar de nio första hyresgästerna in. Tills dess kan man se atava-filmer på youtube.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

Votum bloggar sa...

Är jag för gammal, för dum eller både och eftersom jag inte fattar vad man ska ha det här huset till?

Tack för en bra blogg förresten!

stationsvakt@gmail.com sa...

votum blog: Tack. Jag vet inte heller. Det lär visa sig efter premiären vad det är att ha till. är man en sån som gillade Big Brother så gillar man kanske det här.
Själv gillade jag första säsongen av BB - innan det togs över av hippa typer i samma ålder som varandra.

Plastfarfar sa...

Ho ho. En Katt som sover 18 timmar om dygnet. En husse som röker under spisfläkten när han inte sover framför TV-n eller löser korsord med Barnens Farmor.

Stor dramatik. Ska jag anmäla mig, tycker du ;-)

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: haha, det låter som nåt jag skulle kunna titta på. :-)

Anonym sa...

Det är två tjejer i huset som är crazy iaf. Hajjemen!

stationsvakt@gmail.com sa...

markus: Det tyckte jag alla var, när jag tittade in.

Anonym sa...

haha, det tyckte jag oxå. sköna priser dock!