söndag, augusti 31, 2008

Greetings From Rome

Jag blev lite inspirerad av mig själv, om man nu ska tillåtas vara det. Jag tänkte att om man nu kunde göra ett eget vykort så skulle man väl kunna återskapa ett gammalt - fast i egen tappning. Jag hittade detta (här hittade jag det).

Solna.

Jag var rätt säker på att det måste ha varit i mitten på sjuttiotalet vykortet gjordes, men där misstog jag mig. 1985 ska det vara. Nå, men jag tänkte mig i alla fall tio år tidigare, och använde mig av några bilder jag tog i Rom. Så här blev det.

Greetings from Rome.

Jag är inte nöjd med himlarna, och typsnitt har aldrig varit min grej, men i det stora hela är jag ändå rätt nöjd.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Martin Klasch sa...

himlarna och typsnittet ger det hela lite amerikansk 60/70-tals feeling tycker jag... lite obestämbart sådär.

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Det var tanken, men helt klart får jag jobba på det där.