fredag, augusti 22, 2008

Många fina bilder på den här sidan, bland andra elefantbilden

För några veckor sedan postade jag den här bilden. Det är en fantastisk bild, även om jag möjligen sabbade den genom ett försök till färgläggning.

De gör en matta av en elefant.

Nå, nu har jag faktiskt hittat sammanhanget den hör hemma i, och det var något jag verkligen undrade över. Det visar sig att männen på bilden förbereder ett elefantskinn att spännas upp på en "ram" och ställas ut på museum.



Elefantbilderna hör hemma på en riktigt, riktigt bra sida, med många fler bra bilder: American Museum of Natural History, som jag hittade via bloggen The Cartoonist. Väl värd ett besök.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ookaaay. Personerna på bilden ser genast mycket mer sympatiska ut. (vem var det som sa att en bild säger mer än tusen ord.. här stämde det då inte..)

Anonym sa...

Du har en liten nomination hos mig.... har legat lågt i sommar på bloggen men ska väl komma igång igen.

stationsvakt@gmail.com sa...

gina: Det behövs en hel serie bilder för att få ihop till de tusen orden. :-)

pinglan: Vilken fin och snäll människa du är. :-)