torsdag, november 13, 2008

Vilken inramning är snyggast?

Om man vill lägga upp en bild på sin blogg så är ju det en enkel sak - man bara slänger upp den. För de mesta gör man bara det, men ibland kan det ju vara kul att lägga en ram på'n. Jag har testat det mesta: vykortsvågiga kanter, polaroidform, inre ram med rundade hörn. Ja allt jag har kunnat komma på.

Men vad är snyggast, om man nu väljer att inte bara lägga ut bilden som den är? Vilken ramform är snyggast (alternativt trevligast och mest pedagogiskt)? Är det en svart, tunn ram runt bilden bara - eller nåt annat?


Exempel på olika inramningar
till gamla fotografier.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

kubota sloppy borders kan vara de snyggaste ramar jag någonsin sett, nu kostar de dock skjortan, så jag laddade hem några andra från kamera och bild, ska se om jag hittar länken....

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Jag gogglade och kände genast igen dem. Toksnygga. När jag har sett såna runt folks bilder har jag alltid trott att der rörde sig om nån slags fotoramkallning, eller nåt.

Elisabet. sa...

Jag hade aldrig hört talas om det ens .., kubota-grejset, men hjälp, så snyggt!

Man får många bra tips på herr Stationsvakts sida, den saken är säker.

Picnic använder jag ofta!
(fotoprogrammet)

stationsvakt@gmail.com sa...

elisabet: På sommarn kan man gå på bloggpicknick (i gräset-fikat) :-)

Anonym sa...

jag hittade länken till en instruktionsfilm och var man kan ladda ner ramar som liknar kubotas, de funkar, men räcker inte riktigt hela vägen....*suck*

http://www.firstfoto.se/default.asp?sida=1067

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Tack. Jag ska kika på filmen i helgen. .-)