torsdag, december 11, 2008

Det var så han ville ha den

Härom året frågade min brorsa mig om jag kunde göra en hemsida åt honom. Nå, nån html-knackare är jag ju långt ifrån, men nån liten enkel kan jag kanske få ihop, sade jag till honom. Men ju längre vi pratade desto mer orealistisk visade sig hans syn på hemsidesbyggande vara; vad han ville ha var mer än jag skulle klara.

Jag började föreslå såna där enkla ställen på nätet, såna som har färdiga mallar och som liksom gör en hemsida åt en, utan att man behöver bygga själv. Men icke, han hade specialkrav. Så det blev ingen hemsida åt honom, och jag har inte tänkt på saken sedan dess ...

... Inte förrän nu. Jag stötte på en sida som visade sig vara precis som den han beskrev för mig, och som han ville att jag skulle göra åt honom: Annie Lennox hemsida.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.

Det är/var som när man skulle göra en logga åt någon. "Gör som du vill men kan du ha en grön pil och två fåglar samt kanske en pil i gult som kommer från vänster och loggan i Helvetica som på det där omslaget du vet...".

Martin Klasch sa...

Ska det vara så svårt! Hahahaha! :D

stationsvakt@gmail.com sa...

RvS: Eller hur! Bara för att man kan något så betyder det ju inte att man är kung på't.

P-E: Eller hur! Vad är problemet ..? :-D

Peace in mind sa...

...åh jag skiter i om du är bra eller dålig på att bygga hemsidor...du duger

men Annie Lennox, det är nostalgi, så bra hon var ibörjan, åren där runt 83...

stationsvakt@gmail.com sa...

Pim: Hon var bra i soundtracket till Dracula också:
http://www.youtube.com/watch?v=vhG8zC4npsE

Unknown sa...

Jag känner igen mig så väl - och allra helst när man bygger sajter som en tjänst åt någon man känner.

För min del slutade det med att jag numera totalt vägrar att skapa form.

stationsvakt@gmail.com sa...

Nikke: Bättre att folk lär sig själva. Dessutom är det jobbigt när man har slitit med något, och så används det inte.