söndag, augusti 12, 2012

Sista badet nog

Tog en promenix igår eftermiddags. Grymt fint väder. Det är möjligt att gårdagen bjöd på en av de - låt oss säga - fem finaste dagarna igår. Ägnade mig åt mörtviksbadet, tänkte mig ett sista sommardopp. Men det var inga badande där, bara grillande familjer, och jag tänkte då inte vara den enda badaren. Så jag gick vidare och hamnade på sjöängsbadet. Där badade åtminstone några. Jag hoppade i och det var inte kallt alls.



Det var här jag en gång lärde mig simma, men på den tiden gick bryggan inte ända ut till ön, utan svängde av halvvägs och slutade på stenbumlingen till vänster, på det viset skapades ju en lite bassäng. När man sedan tyckte sig kunna simma kunde man försöka sig på att simma ut till ön. Dock inte för tidigt på sommaren, för då var ön en häckningsplats, och man blev ständigt ansatt av störtbombande måsar på väg ditut.

2 kommentarer:

Stefan Jansson sa...

Förhoppningsvis så hinner du nog med ett par dopp till innan sommaren är över.

stationsvakt@gmail.com sa...

DET beror helt och hållet på vädret. Blir det en extrem värmebölja så.