torsdag, december 09, 2004

Ännu en "snus är farligt"

Jag hade egentligen inte tänkt skriva mer om mitt hemmagjorda "snus", men jag känner att jag vill ha en slutkläm, ett recept på vad jag har kommit fram till att det måste gå till för att det skall bli så bra som möjligt. Gör så här så blir det riktigt gott och bra och nyttigt:

Köp en klump ingefära, en sån där stor rackare, stor som ungefär din handflata.

Inhandla även en påse anis, hel.

Nu är det bra om du har en mixer, för annars blir det rätt jobbigt. Det går utan men jag själv kör mixern, eller hushållsassistenten eller vad man vill kalla den.

Mixa ner ingefäran och låt den bli till en gröt, en grovkorning gröt. Skala den inte - allt ska ned. Häll i påsen med anis i röran.

Töm ut det hela på en frottéhandduk och sprid ut det ordentligt. Låt det torka. Var inte slö och fuska med ugn eller hårtork, för det sabbar bara. Låt det torka, det tar ett par dagar, räkna med det, men det är det värt. Snusa!


Snus är farligt 1 snus är farligt 2 snus är farligt 3 snus är farligt 4 snus är farligt 5

Inga kommentarer: