onsdag, maj 18, 2005

Pengar

En ledig dag som idag skall jag bege mig till närmsta bankomat. Jag måste kolla om där finns några pengar. Vi får hoppas - de senaste dagarna har det varit tomt. Men så kan det bli om man är klantig.

Såhär: Jag klev över från Nordea till Handelsbanken. Men jag gjorde det precis samtidigt som mitt företag lade ut lönerna. Så i samma stund som en månads slit skulle betala sig satt jag och en banktjänsteman och rev itu mitt gamla bankomatkort. Och pengarna flög rakt ut i cyberspace.

Så finns ju det där berömda "det tar tre bankdagar" att ta med i beräkningen. Det som händer är väl att pengarna studsar tillbaks till företaget och sen in i min nya bank antar jag, men som sagt - tre bankdagar. Jag ger mig fan på att någon tjänar på att jag inte har pengarna i min ficka. Frågan är vem.

Inga kommentarer: