måndag, oktober 17, 2005

Om ett par bilder


Väldigt feminin, lite pervers, lite kokett, aldrig lik sig själv.

Så beskrev tonsättaren Richard Strauss sin hustru Pauline. Varför vet jag det då? Jo, när jag hade rast för en stund sedan gick jag iväg för att sätta mig i en soffa, klunka i mig en yogurt och slappa lite i största allmänhet. Tyvärr hade jag inget att läsa. Allt som fanns i läsväg var Berwaldhallens program för oktober. Där läste jag beskrivningen av Pauline, och bestämde mig för att snoka reda på hur en sådan varelse kunde tänkas se ut. Tack vara Google lyckades jag.

Göran då. I Aftonbladet hittade jag en artikel som handlade om eventuell borttagning av taket på sjukförsäkringen. Tråkigt som ämnet var koncentrerade jag mig på bilden.

Det slog mig att det fattades något: "Bilden är ett montage" stod inte under bilden. Det brukar det ju göra - hur jäkla uppenbart att det är ett montage det än är.
Man kanske inte behöver skriva så. Det kanske är fritt fram att fejka till bilder nu? Jag menar - om Aftonbladet får så får väl jag.

Inga kommentarer: