måndag, januari 23, 2006

Sexhånet

Expressen ploppar fram ännu ett nytt, skönt ord idag: Sexhånet. De skriver om Boråspunkarna Snorting Maradonas som har gjort en låt där prinsessan Madeleine sexhånas, och Elisabeth Tarras-Wahlberg häcklas.

Hur låter då detta hån och häckel? Inte så farligt tycker jag. Jag menar - hur många punkgrupper genom tiderna har inte kommit in på kungahus-ämnet i sina texter? I vilket fall som helst - såhär ser texten ut:

Kungliga Jiggen

Folket är fria borta i Brunei,
Diktatorn är älskad till skillnad från mig
Han har en så fin ideologi:
Diktatur istället för demokrati.

Jag ska hyllas av folket i pompa och ståt
Å narcissism det gör mig så kåt.
Då är det härligt med olika nummer och mail
Till kvinnor som kan underhålla mig.

Kungliga jiggen vi dansar var dag.
Kungliga jiggen, hovet och jag.
Silvias bytning, den gör mig så het,
Skjuter upp kuken liksom en raket!

Det skrivna ordet är ingen idé,
Jag behöver ej läsa en enda CV.
För den första ungen, ut ur min snopp
Blir det lyckliga barn som ska ärva min topp.

Jag kan råna banker, jag kan köra full.
Jag kan smuggla knark utan risker för tull.
Kanske att de surar i Damtidningen
Men haffas jag så släpps jag igen.

Kungliga jiggen vi dansar var dag.
Kungliga jiggen, hovet och jag.
Madeleines fagra barm, den gör mig så het,
Skjuter upp kuken liksom en raket!

Att vara kung är inte alltid så lätt,
Stekta, flygande sparvar med för mycket fett.
Billig tårta i fejset är ej som sig bör
Den ska va gjord av Kunglig Hovleverantör.
Att alltid veta vart man är, det är ej sunt.
Victoria ska ärva, men mitt jobb är för tungt,
För en kvinna kan ej vinka riket runt.

Kungliga jiggen vi dansar var dag.
Kungliga jiggen, hovet och jag.
Tarras blick, den gör mig så het,
Skjuter upp kuken liksom en raket!

Inga kommentarer: