tisdag, april 18, 2006

Jag - bantaren 2

Alltså, det här suger ju. Nu är klockan 20 över elva på förmidddagen på min första bantardag, och jag har ätit:

1 st grov macka med en sträng marmelad på, och en mugg youghurt.
1 äpple.
1 kaffe.
1 äpple.
Lite spagetthi och köttfärssås, och bredvid - några kidneybönor blandade med youghurt och rödlök.
1 äpple.
1 kaffe.

Det kanske låter mycket det här, jag vet inte, men man får tänka på att jag går upp fem på morgonen. Varför suger det då? Jo, jag verkar inte ha gått ner ett enda gram i vikt.

Vid det här laget på dagen brukar jag ha hunnit med flera mackor, dränkta med marmelad. Saft. Flera koppar sockrig cappucino och en full matlåda. Kaffet jag dricker nu är vanligt svart.

Varför sjunker inte magen ihop!?!?

(Jag - bantaren 1)

---
Andra bloggar om:

19 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch, det är väl bättre att ändra lite i taget och tänka långsiktigt - som flera nämnde i kommentarerna till din förra bantarpost ;)

Anonym sa...

Råkade vist få med ett semikolon i namnet... jag heter förstås inte m;attias ;)

Anonym sa...

Fortsätt så och du kommer att märka skillnad redan efter en vecka

Anonym sa...

vardag: !0 kilo på två månader - det låter rimligt tycker jag.

sandra: Jo, hängmagen m å s t e bort. Fan, jag ser ut som en strandad valross på magen.

ma;attias: Nix - MYCKET i taget ska det bli. Semikolonet - jag trodde det var en konstnöärlig knorr på namnet. :-)

ano: Tack! :-)

schmut sa...

vad är strängmarmelad?

ett tips istället för att banta/dieta; ät solrosfrön, kanske även lite nötter och torkad frukt till mellis då och då. gärna även banan. det är knepet som tar bort sötsuget/ständiga suget. just solrosfrön är guld värt.

när man bantar/dietar är man oftast redan i en dum cirkel, man tycker man måste äta mindre/sämre/tristare för att gå ner i vikt och i slutändan måste man belöna sig på något sätt för att stå ut med det där trista...och vips är man tillbaka.

så skit i det och lägg istället till lite bra nyttigheter som har zink, & kalium i sig.

Anonym sa...

Schmut: Faktiskt så satt jag och knaprade i mig salta, rostade solrosfrön häromdagen, testade bara. Det var gott.

Anonym sa...

Va trevligt att man inte är ensam.
Ska till utlandet och sola om en månad. Då kan man inte väga ett ton.
Idag är dag 1. Men jag kör viktväktarmenyer. Det är det enda som funkar för mig.
Kan rekomenderas. Kostar ett par hundringar för ett par veckor sen lär man sig och behöver dem inte längre.

Anonym sa...

Sussi: Jag tänkte också köra med viktväktarpoints. Jag hittade en lista på nätet. 25 om dan får jag göra av med.

Anonym sa...

Hela dagen gått. Hur går det, tappat magen än eller?

Anonym sa...

Mattias: Nix, fanskapet sitter kvar.

crrly sa...

... Dessutom: Väg dig inte, mät runt magen istället. Och motionera som sagt! Gör femtio situps för varje blogginlägg! :)



Roligt ord: ufoargs

Anonym sa...

Crrly: jag har mätt nu - 106.

Anonym sa...

läste just jane fondas memoarer, när hon led som värst av ätstörningar åt hon en äppelskrott(aldrig ett helt äpple) eller ett ägg OM DAGEN hjälp men du ett tips: havregrynsgröt med linfrön any time om du är hungrig & absolut vill banta & så klart motion

Anonym sa...

lovisa: Jag äter åtminstone HELA äpplen (än så länge).

Elisabet. sa...

Allvarligt: viktväktarna är suveräna. Så mätt har jag aldrig i mitt liv varit och kilona bara dråsade iväg!

Att dom sen återvände, är ju en annan sak.

Anonym sa...

Elisabet: "Att dom sen återvände, är ju en annan sak."

Är det verkligen det? Tanken borde väl vara att bli av med dem för alltid.

Anonym sa...

elisabet: Ja jag har inget emot kilon på andra, bara inte på min mage.

crrly sa...

Bra. Mät nu varje dag, eller en gång i veckan! :) Har du antecknat 106 (på fler ställen än detta)?

Anonym sa...

Crrly: Nä, bara här. Efter maten igår kväll mätte jag 107.