söndag, juni 25, 2006

Städa och bygga om

Semestern har precis börjat och här sitter jag i ett nedsläckt rum med fördragna gardiner. Jag kommer inte igång. Det är städning det ska kommas igång med. Nu har jag en månad på mig att städa, och det är som om bristen på tidspress gör att jag ... inte kommer igång. Jag skulle behöva ett besök av någon: -Hej. Jag kommer om en timme. Fan, då skulle jag ju känna pressen.

Annars funderade jag på en grej jag/vi/man kan passa på att göra när solen skiner: Bygga om bloggen - eller åtminstone städa upp i koden. Jag funderar på att göra det nu, nån av de närmsta dagarna. Det är ändå inte så många som läser bloggar då. Fast jag vill hitta en bra template att bygga upp den kring. Nån stabil och bra. Någon som känner till nån ren och snygg?
---
Andra bloggar om: , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag behöver också stuka om i min blogg . jag har sabbat bredden på den och vet inte vart jag ändrar tillbaka.......

Anonym sa...

el: Jag tyckte din såg rätt bra ut i Firefox. Säg till om du hittar nåt bra templatesställe. Jag har lite dåliga erfarenheter från sånt.

Anonym sa...

Johnny, det är dags för dig att skaffa en egen domän och egen server så att du kan mecka med riktiga grejor :)

Anonym sa...

Håller med Mickey...
För ett bronskonto betalar du 315 kr om året hos Oderland.se
En startavgift på 150kr och sedan skaffar du domänen på Loopia.se för 134 kr som du sedan pekar på ditt oderland-konto.

Sedan kör du Wordpress för att slippa spam med hjälp av wordpress plugins. Det finns massor av trevliga plugin till WP.

CV sa...

En månad på dig att städa? Låter hur lyxigt som helst. Mina söner ställer till, dammar ner och smular och allt vad de gör - en månad utan att städa skulle aldrig funka.
Städa nu och var ledig sedan.
RS
kulturbloggen.com

Plastfarfar sa...

Ska man städa eller nåt, så är det lika bra att Have It Over With så snart som möjligt.

Gör det och känn dig fri.

(Din sökning - eftkhja - matchade inte något dokument)

Anonym sa...

mickey/bengt: Njä ... det är ju inte så dyrt, men då skulle jag känna mig tvingad att blogga på nåt vis.

cv: En städning hos mig håller i ungefär tre dagar. Sedan kommer en veckolång period av förslumning. Efter det brukar jag vänja mig.

n n: Jag städade till slut. Det känns bra.

Anonym sa...

Gå in på http://blogger-templates.blogspot.com/ och hitta en bra template! De har lagt till massor snygga nu, rekommenderas...

Anonym sa...

agaton: Jag hittade en riktigt bra därinne (http://blogger-templates.blogspot.com/archives/2006_03_01_blogger-templates_archive.html)
men de går inte att att stöka om så mycket i koden med.