lördag, juli 15, 2006

Media Player Classic

Jag kan utan att överdriva säga att jag småhatar den vanliga mediaplayern som finns i Windows. Den är seg, den är ful och den är blaffig. Dessutom vill den alltid återta sitt miffiga grundutseende fast man har ställt om den till ett enklare skal. Istället kör jag med "Media Player Classic".

Den tar nästan ingen plats alls och den spelar upp det mesta. Framför allt ser den enkel ut. Dessutom, upptäckte jag nyss, finns det en "Save Thumbnails" inbyggd.



Jamen det är ju skitbra. Det innebär ju att om man bloggar om en film man har i datorn, så kan man slänga upp en bildkarta över filmen. Fast man får tänka sig för så man inte avslöjar slutet. Det kan alltså bli aktuellt med att sudda över de sista rutorna.

Så här ser det ut när man väljer storleken 800px och 5x5 rutor.
---
Andra bloggar om: ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det där skulle kunna vara en porrfilm med sexscenerna bortklippta. ("har jag hört" etc)
men det kanske alla filmer skulle kunna vara?

Anonym sa...

marcus: "men det kanske alla filmer skulle kunna vara" - Så sant.

John Eje Thelin sa...

BSPlayer. Jag säger bara det. Spelar upp filmer utan löjlig ram runt.

Anonym sa...

john: Jag har BS-Player jag med. När jag tänker efter har jag jävligt många spelare.

Lackarn sa...

Även VLC Media Player är ruskigt bra. Fast sybd bara att den senaste versionen inte är lika stilren som den äldre. + Mplayer är inte dålig den heller.

stationsvakt@gmail.com sa...

Lackarn: Jag gillar VLC då den hanterar undertexter så bra.