tisdag, augusti 08, 2006

Scientologer

Äsch, jag hade ju tänkt göra scientologernas personlighetstest utan att blanda in scientologerna, men det gick naturligtvis inte. Vilka typer alltså - själva idén, tycker jag, med tester på internet är ju att man ska kunna slippa själva testaren.



Jag sitter och kollar på
Wikipedia om vilka kändisar som är scientologer. De flesta skiter jag i, men andra känns lite trist att upptäcka att de tror på "traumatiska minnen från tidigare liv som orsakats av fientliga utomjordiska civilisationer som hjärntvättat thetanerna med olika implantat".

Här är några kända medlemmar:

Beck
Catherine Bell
Jason Lee
Jenna Elfman
Juliette Lewis
Nancy Cartwright
---
Andra bloggar om:

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag har hört att även Robbie Williams gått med i denna småcrazy sekt.

Har du sett South Parkavsnittet när scientlogerna är emd, främst Crooze?

Anonym sa...

el: ja jag såg den. tror till och med jag lade ut nåt i bloggen. minns inte.

Plastfarfar sa...

Med tanke på att både Battlefield Earth och serien Mission Earth är god SF med drama -och framförallt humor- från Hubbard så har jag länge trott att scientologin är resultatet av ett skämt från den gode Ron.

Han skrattar i sin himmel, är jag helt förvissad om.

Anonym sa...

n n: Battlefield Earth har jag inte sett, men jag har hört att den ska vara riktigt usel.

Plastfarfar sa...

Det är böcker jag talar om. De är iaf bra...

Anonym sa...

B E har gjorts som film också

crrly sa...

Åh Beck! Och Juliette Lewis?! :-/

Anonym sa...

crrly: störande, eller hur.