torsdag, januari 25, 2007

Den snygga sköna stilen

Det var trångt på min försenade pendel imorse. Jag fick ståplats. Där stod jag och trängdes med alla vinterpåbylsade människor. Deras påbylsning var störande.

Men jag brukar faktiskt själv vara påbylsad - hemma, snarare än ute i kylan. Jag brukar linda mitt sängtäcke runt kroppen. Från brösthöjd ner till fotsida. Ovanpå det har jag morgonrocken, vars bälte håller täcket på plats. Antagligen ser jag ut som en blandning mellan en virvlande dervisch och en finsk zigenerska, men det skiter jag i. Jag är ju hemma.

Jag rekommenderar den klädstilen. Man håller sig både varm och känner sig omhuldad. Dessutom, trots min beskrivning här ovanför, är det ganska snyggt. Jag har försökt illustrera hur det ser ut.


(Jag har tagit hjälp av scribbler till teckningen)
---
Andra bloggar om: , ,
---
update: Vanja har fångat mig på pricken. :-)



Update 2: Så här ser det faktiskt ut på riktigt.

11 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Tjusigt! Jag brukar ha fleecemorgonrock och raggsockar och utanpå alltsammans en snygg leopardmönstrad filt virad runt mig. Jag ser ut precis som en masajkrigare.

stationsvakt@gmail.com sa...

ö-helena: Låter snyggt. Testa min modell, med leoparden under rocken.

Vanja sa...

Fick lite inspiration . Vet inte om det hjälper eller stjälper.

stationsvakt@gmail.com sa...

Vanja: :-) :-) Jättefint. Jag lägger upp den.

Anonym sa...

Har du rosa tofflor med rosetter också? ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

snigel: Nää, där missade hon. Oftast tubsockor.

Anonym sa...

Ha ha ha!!! Snälla du, påminner du inte lite om Rasputin; du vet typen som hade så stort, ödesdigert inflytande på tsarinnan??!!
Han går väl inte igen...??!! Hjäääälp... :-)

Anonym sa...

Bedrövligt, jag vet. Du förstod nog att det var jag?
Molly Ginger, svinkallt ute med råa vindar...

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Jag skulle nog aldrig orka med ett Rasputin-skägg.

Anonym sa...

Njet, inte jag heller... D v s om jag hade en karl med dylikt långt skägg... :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Det hade liksom varit jämt skägg hela tiden. :-)