torsdag, januari 25, 2007

Hur poppis hade Fuglesang varit med en annan färg på jackan?

Chrille kom hem i morse. Han är poppis. På tv såg jag Maud Olofsson ivrigt ta emot honom. Han stod uppställd invid NASAs officiella Fuglesang-i-rymddräkt-bild. Måddan sade något till honom, samtidigt som hon petade och fingrade på den svenska flaggan på rymddräkten. Jag vet inte vad hon sade, men det var antagligen nåt om att det var bra reklam för fäderneslandet.

När man tittar på rymddräkten ser man att den är svagt lik en överdimensionerad bomberjacka, en sån som skinheads brukar bära. Det kanske bara är jag som ser det, men ihop med sverigeflaggan förstärks intrycket.



Om vi tänker oss att Chrilles ryggsäck (eller vad det nu kan vara) är ryggen på ett tunnelbane eller pendeltågssäte, och att han åker kollektivt ut mot en förort en helgkväll. Att han är klädd som jag har ritat - med sverigeflaggan och allt. Undras hur poppis han hade varit där.
---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Haha har aldrig sett det på det sätteet förut men det är sant, jag skulle inte vilja vara Chrille i en grön rymddräkt på väg till förorten...

stationsvakt@gmail.com sa...

Beppe: Vill man egentligen vara honom över huvud taget?