onsdag, februari 21, 2007

Bekännelser

Det sägs ju att polisen har ett jäkla jobb med en viss sorts människor. Det är såna som erkänner brott de inte har begått. De knallar liksom bara in på stationen och bekänner - och försvårar därigenom utredningen. Vilka är då dessa bekännare? Jag tror de är bloggare.

Ett superkryps bekännelser
En GAIS:ares bekännelser
En parasits bekännelser *
Bob Bacons Bekännelser
En textmissbrukares bekännelser
En apas bekännelser
En blondins bekännelser
En skolfrökens bekännelser
En Honas Bekännelser

Några till:
Bekännelser i Göteborg
Bekännelser
Dear God - en tonårstjejs bekännelser och vardag
---
Andra bloggar om:
---
* Har bytt namn till "trollhare".

9 kommentarer:

superkryp sa...

Ha ha (eller nåt). Jag märkte det för ett tag sedan, jag oxå.

Plastfarfar sa...

Uppåt 50 pers lär ha erkänt mordet på Olof Palme.

Anonym sa...

Jag har alltid undrat vad som menas med bloggtrend. Är det detta som är bloggtrenden alla pratat om i några år nu?

Än så länge är vi rätt så ensamma om våra egna bloggnamn. Borde vi varumärkesskydda dem innan de blir bloggtrendiga?

Anonym sa...

Vad är det för skillnad på en bekännelse och ett erkännande egentligen? Vad det än är har jag svårt att tro att det finns lika många bloggar som heter något i stil med:
"En stationsvakt erkänner"
Men en sån blogg skulle jag läsa ofta och gärna! ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

superkryp: Jag såg det. Jobbigt. Men å andra sidan - en gång i tiden, längre fram - när bloggarna är bortglömda och bara en parantes, då kommer såna namn vara exempel på typiska bloggnamn. Antagligen gäller det för alla andra länder också.

pf: Den första bloggvågen.

jontas: Tyvärr kostar det pengar att skydda. Men det vore en bra idé.

hakke: stationsvakt nekar låter klatchigare. :-)

Anonym sa...

Ha ha ha... tja! Fast jag trodde att jag var både först o relativt ensammen jue...
ha ha ha..
Fast från början kallade jag min blogg för "Äckelhonan" någonting, vilket visserligen drog till sig en o annan nyfiken läsare.. men äcklig?
... nä... stämmer inte, bara mänsklig.
Men.. ok då.. jag erkänner la då?
Det är jag som mördade palme?
ha ha ha

stationsvakt@gmail.com sa...

honan: jag är säker på att du inte är äcklig ... särskilt inte med tanke på din ålder: 225. :-)

trollhare sa...

Haha, jag har faktiskt precis bytt namn just för att det kändes så klyschigt, så stryk parasiten! trollhare it is!

stationsvakt@gmail.com sa...

trollhare: Haha, jag såg det. Stryker.