FAKTA: Kvällstidningarna börjar mer och mer likna sina helgbilagor. De drar mer och mer åt Hänt i Veckan-hållet. Artiklarna blir kortare och kortare - samtidigt som bilderna blir större och fler. Kvällstidningarna verkar rikta sig till barn och tonåringar.
Antagligen har kvällstidningarna inte själva kommit på att det ska vara så här. Antagligen anlitas det undersökningsbyråer hej vilt, vilka talar om för kvällstidningarna vilka läsarna är, och vilka tidningarna borde riktas till.
Det är den enda förklaringen jag kommer på. Någon har berättat för kvällstidningarna att barn och tonåringar är läsarna, och om inte så åtminstone att de borde vara det - har chans att bli det. Kvällstidningarna är lurade.
FAKTA: Barn och tonåringar läser inte kvällstidningarna. Man ser överhuvud taget aldrig någon yngre människa köpa en kvällstidning. Det är medelålders människor som köper dem. Barn och tonåringar, i den mån man ser någon läsa, läser gratis-morgontidningarna.
Tyvärr känns redan gratis-morgontidningarna minst lika "seriösa" som kvällstidningarna. Det går nog inte att konkurera med något som är gratis, så kvällstidningarna har blivit lurade att sjunka under lägstanivån. Fel väg, tycker jag. De borde rikta sig till de medelålders, och inte till barnen.
---
Andra bloggar om: kvällstidningar
2 kommentarer:
gratismorgnontideningnarna är ett opium för folkcet
the rest is silence
tänkc om dom kunde delra ut frukct istället gratis
ellrer skikcra pengrarna till afghanifukcingstan
nä nu
embryo: Men jag undrar om de som verkligen KÖPER tidningarna - de vuxna - egentligen VILL ha en barntidning?
Skicka en kommentar