onsdag, februari 21, 2007

Passa i glasögon

I två poster (ett och två) gnällde jag och ojade mig om hurvida jag passade i vissa sorts glasögon. Det är ju känsligt det där - med nya glas på näsan är det snudd på att man känner sig som en annan människa. Man är rädd att det ska vara en sämre och fulare människa.

Men omgivningen tänker för det mesta inte på det där. Om jag dyker upp på jobbet i linser, jag gör det ibland, så brukar ingen kommentera saken. De märker det inte. Men nog om mig. Det finns ju faktiskt människor som inte alls verkar bry sig om hur de passar i glasögon.
(Jag är bergis elak nu. Jag är högst subjektiv, och antagligen den siste som ska klaga).
---
Andra bloggar om:

3 kommentarer:

Maria sa...

Om han hade valt de glasögonen du provade så... men det gjorde han inte... synd!

Plastfarfar sa...

Du tar hans modell, Stationsmannen!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Nån annan valde säkert åt honom.

pf: Jag har haft typ såna, fast av metall och inte lika tjocka.