måndag, juni 11, 2007

01:08 - 01:15

Klockan är 01:08 när jag skriver dessa bokstäver. Är någon vaken? Det har blivit måndag, och för några timmar sedan föll ett regn. Men det har inte blivit svalare i rummet för det. Snarare kladdigare på nåt vis. Ett par nattlänkar nu:

Känner du igen uttrycket "Ett hål i väggen"? Jag tror det menas att ett ställe, typ en krog eller så, är litet och oansenligt och ligger gömt och inklämt liksom. Här har någon gett ordet en annan betydelse, typ gått överstyr.

Minns du Gianna Nannini? Om du vill minnas så finns det ett gäng låtar på YouTube.

Nu visar klockan på 01:15. Borde väl gå och lägga mig eller nåt.
---
Andra bloggar om: , , , ,

14 kommentarer:

Coola Morsan sa...

Lite svalare har det blivit tycker jag. Men nu är klockan iofs 01.28.

Anonym sa...

Temperaturen har sjunkit till 28 grader i rummet nu, nu kanske det nästan går och sova :\

Ska nog flytta fläkten närmare fönstret för det är ändå 16 grader ute, borde gå och få ner det lite till.

(kl. 03:24)

Anonym sa...

Gianna är fortfarande aktiv och still going strong.

Evalinn sa...

Skapligt hål, undrar hur det gick till...

stella sweden sa...

Den morrande, hotfullt, vapenklädda kvinnan som visade sig vara en katt klädd i päls, (It snarling,threat the full woman was a cat dressed in fur. eng.övers.)har ett ordspråk om HÅL.
"Om du bankar huvudet i väggen tillräckligt många gånger så blir där ett hål till slut"
:)

Anonym sa...

Man skulle kunna använda det där huset som mål i något slags bollspel. Fast då skulle man kanske helst behöva ett hus till med ett hål i väggen för att kunna idka lagsport. Eller åtminstone ett hus med "två hål i väggen."

stationsvakt@gmail.com sa...

cm: Svalare nu verkar det.

nsg: Bara du inte blåser in harkrankar och sånt.

Ullah: Jo, popmusik är ju ett livstidsarbete numera.

evalinn: Hårt jobb tror jag.

stellaP: Ett man inte ofta kör med.

ban~ken: Det var två hål - hålet mynnade ju ut på andra sidan.

Slubbo sa...

fanns det inte ett litet matställe i arvika som hette just Hôl i vägga.... jag tror bestämt det.

stationsvakt@gmail.com sa...

Slubbo: Vet ej, har aldrig varit där. Har funderat på Arvikafestivalen nån gång dock.

Anonym sa...

jag är alltid vaken

stationsvakt@gmail.com sa...

lovisa: Varför?

Anonym sa...

för att jag är ett spöke

Anonym sa...

är du inte vaken?
inget svar

stationsvakt@gmail.com sa...

lovisa: Jag bor inte vid datorn. :-) (Även om det skulle vara smidigt).