måndag, juni 11, 2007

Jag såg nödlandningen

Jag såg faktiskt en nödlandande ballong - tror jag i alla fall. Jag och ungarna hade fått för oss att springa ut när det plötsliga mörkret kom med regnet igår. Det luktade härligt ute. Det gick bara inte att sitta inne. Så vi sprang ut och ställde oss under vår balkong och sög i oss doften av ozon.

Jag trodde först att det var månen som lyste upp de tunga skyarna därborta. Ett starkt ljus som blinkade fram och försvann. Det var en luftballong. Som en svävande lanterna såg den ut. Blinkade till igen, starkt. Sjönk.

Som den försvann bortåt sjönk den hela tiden snabbt. Den flammade upp ibland, men den orkade inte lyfta. Vi spekulerade om det var en kontrollerad landning som pågick. Väl snabb kanske, man vad visste vi. Nu tror jag att det var en nödlandning vi såg. Det var vackert.
---
Andra bloggar om:

Inga kommentarer: