söndag, juli 29, 2007

Dold kamera i soprummet

Alltså, det borde riggas upp en dold kamera i soprummet. Det är grovsoprummet jag tänker på. Jag gillar soprum i vanliga fall, de brukar kunna vara riktiga fyndhörnor. Normalt funtade människor ställer ner grejor de inte längre vill ha, och brukar vara noga med att inte ha sönder grejorna; någon kan ha nytta av dessa grejor.

Så finns det de som använder grovsoprummet som sopnedkast. Trots att det finns vanliga luckor alldeles bredvid, är det tydligen enklare att slänga in använda blöjor och gammal spaghetti i grovsoprummet. Och där ligger det och jäser ihop - trevliga möbler blandat med organiskt avfall.

Jag skulle inte ha kameran till att "sätta dit" de som missköter sig. Nej, jag skulle bara vilja fånga dem på bild. Skulle vilja se hur en sån människa ser ut. Tvi!

(Sådär, nu har jag rasat av mig).
---
Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag är också väldigt nyfiken på hur vissa ser ut i sopsorteringsrummet. Jag menar hårdplast = barnvagn. Hur tänker man då? Typ.

stationsvakt@gmail.com sa...

fundera grönt: Det kanske fanns nån hårdplastdetalj på vagnen? ;-)

stella sweden sa...

Det....kom av mig och glömde vad jag skulle skriva när jag läste det nya ovanför kommentarsinspektörsrutan...

Vad betyder PK?

Och hur fick di "till" det?

stella sweden sa...

Du skulle det vara inte di...fan så du ställer till det med nya grejer så jag blir helt konfys och STVARA fel...

stationsvakt@gmail.com sa...

StellaP:
1: Politiskt Korrekt.
2: Logga in: Inställningar > Kommentarer: "Kommentarsformulär för meddelande."
:-)