söndag, augusti 12, 2007

Födelsedagspresenter

Trots att det inte är min födelsedag ännu har redan presenterna börjat rulla in:

Morsan: 250 spänn.
Farsan: Köksmaskin.
Brorsan: En flaska Martini Asti. (Kan inga sorter, men det är säkert drickbart).
Äldsta sonen: En flaska Chivas Regal. (Nästan slut. Det som finns hemma dricker jag upp blixtsnabbt).

Fast jag tycker egentligen sättet hobbitarna kör med är smartare. De ger en present till de som kommer på kalaset. Genialt.
---
Andra bloggar om: , , , , ,

19 kommentarer:

crrly sa...

Är det trots allt på sin plats med en gratulation...?


Martini, förmodar jag? Gott!!

Pumita sa...

Martini Asti kan du gott förgylla din kommande födelsedag med! Det är inte dumt alls, godare än en del äkta bubblor skulle jag säga. Inte lika fint som Chivas förstås...

Det verkar som du fyller jämt antal år inom en snar framtid. Gratulerar!

stationsvakt@gmail.com sa...

crrly: Tack. Jo, Martini Bianco är en favorit, men just det här vet jag inte hur det smakar.

pumita: Fyller fyrtiotre. Skitgammal. Snart död av ålder ;-)

Anonym sa...

"No Martini, no party" som Clooney säger i reklamen.

Grattis!
(Jag är lika urgammal.)

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Vi är ålderskompisar. :-)

Anonym sa...

Bra årgång, eller hur? :-)

Pumita sa...

"Snart död av ålder ;-) "

Haha, ena foten i graven, säger en som inte är så himla ung heller... Då tycker jag att du tar en flaska till. Det gäller att ha roligt så länge man lever. Sedan är det nog kört. ;D

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Tja ...

Pumita: Jag är rätt dålig på att ha kul. Kanske blir en kul zombie istället.

Plastfarfar sa...

Du är snart men inte ännu medelålders, Stationsmannen.

Håll ut. Att lura tjugisar att löpa/jobba åt en blir ganska kul, ska du veta.

Du tar väl f.ö sån whisky utan is?

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jag dricker ur ett plastglas från IKEA. Riktig kulturskymning från min sida.

Anonym sa...

Plastfarfar: va, jag trodde jag kvalat in till medelåldern?! När inträffar den enligt dig?

Plastfarfar sa...

Bara du inte tar din Regal med is, så är allt OK, Johnny.

Medelåldern, Ulla, påbörjar man vid 45 fyllda har jag bestämt. Det är bara till att påbörja nedräkningen, slynglar ;-)

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Is - varför ska man späda ut? Nä, naturell ska de va.

På tal om slynglar. Först är man yngel. Sen är man slyngel. Men sen då, i medelåldern, vad är man då? Dyngel?

Plastfarfar sa...

Medelåldern är helt enkelt dina bästa år, Johnny. No name required.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Men medeltiden kallas ju "the dark ages" - då borde ju medelåldern också vara mörka, tycker man.

Maria sa...

Jag börjar gratulera dig nu... så jag inte missar själva dagen - Grattis!

Asti Martini är supergott... jag brukar skvimpla det på nyårsafton!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Du är ju en kännare, så då förstår jag att det var en bra grej.

Anna sa...

Hobbitarna, och Pippi, och jag när jag var tonåring.
Grattis!

stationsvakt@gmail.com sa...

Anna. Danke.