fredag, augusti 24, 2007

Stretch och tänj

Andra bloggar om: , ,
---
För många år sedan var jag simmare. Tränaren var alltid noga med att man skulle stretcha och tänja sina lemmar, både innan och efter träningen. Jag var för det mesta duktig och gjorde som han sade.

Olika sporter har antagligen olika tänjövningar. Vad som passar den ena kanske inte passar den andra. Jag minns inte om vi simmare hade namn på de olika övningarna, men uppenbarligen finns det övningar som har namn. Vilken sport dessa hör ihop med vet jag inte.

"Loch Ness Monster", "Windsurfer" och "Wristwatch".

(via hugo strikes back!)

7 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Är din blogg NSFW iom detta?

Henrik Forsberg sa...

Kom till Göteborgs största blogg (min blogg), snart officielt erkänd

stationsvakt@gmail.com sa...

PF: Min blog är en informativ träningsblogg som vill motverka skador inom idrott.

henrik: Ett tips på vägen: Använd mer bilder i bloggen.

stella sweden sa...

Rynkade pannan, drog ner hakan mot halsen...visst inte vad jag skulle tänka.

Vet fortfarande inte...om bilderna..

stationsvakt@gmail.com sa...

StellaP: Tänk inte för länge. Då kommer du att drömma om dem.

Anonym sa...

Blä, vad äckligt.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Ja.