tisdag, oktober 02, 2007

Husen klara

Andra bloggar om: ,
---
Den 31:a maj 2006 skrev jag en post om ett par hus som höll på att byggas i området där jag bor. Bilden nedan är samma som jag använde då, och den är arkitektens/byggherrens vision av hur det skulle se ut. Husen är klara nu, och jag kan berätta att de faktiskt blev exakt som på bilden. I kommentarerna till den posten lät det så här:

"Jag frågar mig varför dom har klippt in en haschpundare som skall korsa gatan?"

"Nej, definitivt ingen pundare eller håglös tonåring. Jag känner igen en blottare när jag ser honom."

"Var är bilarna? Det där stället IRL surrar på rätt ordentligt av bilar, mest hela tiden. och så regnar det nästan jämt också."



Eftersom husen som sagt är klara nu kan jag svara på ovanstående kommentarer - jag har ju stått massor med gånger framför husen nu, och sett dem ur samma vinkel som bilden föreställer.

Jag har aldrig sett så många fotgängare där på samma gång. Jag går förresten där själv då och då, och jag möter sällan någon. Bilar, däremot, är det väldigt gott om. Cyklister ser jag ibland, så det stämmer. Regnet stämmer. Och den där pundaren/tonåringen/blottaren som lunkar fram där - han är kanske jag. Jag anklagas nämligen ibland för att ha den gångstilen.

2 kommentarer:

stella sweden sa...

Jag vet inte hur du ser ut, men pundaren/blottaren/tonåringen ser exakt ut som Statistchefen Johannes jag skrev om i ett inlägg i somras...sååå...är det du eller är det han?

Kan det vara så att en statistchef själv börjat som statist?

Är det den vägen vi alla ska vandra?

stationsvakt@gmail.com sa...

stellap: Japp, vi ska alla vandra på Storvretsvägen.