tisdag, november 27, 2007

En ribbon-generator

En ribbon, eller snarare - ett uppe i hörnet-band. Såna kan man tillverka själv och html:a in i sin blogg. Och så finns det en massa ställen på nätet som genererar dem åt'en. Av den senare varianten finns det både bra och dåliga. Jag hittade nyss en som verkade hyfsat enkel att använda, och som gav ett hyfsat resultat: QuickRibbon.



Jag testade att lägga in ett band uppe i hörnet, och länkade till en egen sida. Men vill man vara en riktigt fin människa kan man ju länka till nån gullegull-organisation, eller nåt.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

10 kommentarer:

Maria sa...

Kåldolme med apfyllning...??? Själv fick jag nog av apor imorse... de är inte så gulliga som alla vill påskina... eller för att citera min sambo/inneboende:

- "Orangutanger... de är fulsnygga... eller vad det heter..."

stationsvakt@gmail.com sa...

maria. Är de egentligen inte snarare snyggfula?

Maria sa...

Ja, därom tvistar de lärda, jag ska höra med min tillfällige "sambo" igen ikväll...

De kanske är fulstygga!?

Maria sa...

eller snyggstygga...

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Orangutangerna är snyggsnygga när de är klädda i orange tanga.

rigg sa...

vart i koden la du in koden?

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Precis innan slutet på head.

Maria sa...

Oooh... mmm... då är de vad jag skulle vilja säga: Apsnygga!!!

rigg sa...

tack, jag hittade det redan igår kväll. kollade i din källkod ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Rent sex ap peal.

rigg: Såg det.