torsdag, november 22, 2007

Yrkesskada?

Nästan alla yrken har sina risker. Gruvarbetare kan få lungskador. Frisörer kan drabbas av allergier och eksem. Men just snickaryrket är märkligt förskonat. Jovisst, självklara saker som hammare-på-tummen-skador finns ju där, och muskelbristningar pga tunga lyft. Men inga, som jag vet, signifikativa för just snickare. Men nu tycks man vara något på spåret.

Fall nr 1
Namn: Jesus.
Yrke: Snickare.
Specialitet: Tror att en övernaturlig varelse talar genom honom.
(Källa: Bibeln)

Fall nr 2
Namn: Sture Johansson.
Yrke: Snickare.
Specialitet: Tror att en övernaturlig varelse talar genom honom.
(Källa: SvD 1, Svd 2)


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, klockrent!

Anonym sa...

Vad kul! Den dokumentären vill jag se. Tack för tipset. Har för mig att Shirley MacLaine är en av dem som har besökt Sture/Ambres.

stationsvakt@gmail.com sa...

laj: :-) tack.

ulla: på yttersta grenen, eller nåt, hette den med shirley, har jag för mig.

Anonym sa...

Ja, något sådant, orkar inte kolla i bokhyllan. Shirley är ju mycket into sådant. Kul (?) är när hon i någon bok berättar om hur hon är uppe i Anderna för att spela in filmversionen av just den boken. Hon vet inget om att hennes gamle älskare Palme blivit dödad. Men han söker upp henne i en dröm (eller liknande) och undrar hur han skall bära sig åt i det nya tillstånd han hamnat i. Han rådfrågar henne, eftersom hon till skillnad från honom alltid visat stort intresse för andevärlden och sådant.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Men är det inte en myt, det där med Palme?

Anonym sa...

Nej, jag tror på Shirley!

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Jaså hon har sagt det. jaha.