söndag, december 30, 2007

Norrköpingsgraalen

"Graal, eller den heliga graal, vars äldre namn är "Sangreal", är enligt medeltida kristen mytologi den bägare ur vilken Jesus och lärjungarna drack vinet vid den sista måltiden. Graal skall ha förts bort av Josef av Arimathea och hamnat i Britannien eller något annat land." (Wikipedia)

En bild på ett polisingripande.

Bloggaren Alter Ego berättar i en post om hur hon lyckades förhindra en glasspinne-stöld. Här ovan ser vi den suggestiva bilden från händelsen. Jag tyckte att det var något märkligt över ljusskenet i den, det var något övernaturligt, tänkte jag - nåt heligt..

Den heliga graalen.Så jag tog mig för att invertera detta ljussken. En kruka trädde fram - eller en slags bägare kanske:

"...och hamnat i Britannien eller något annat land."



---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

kyrksyster sa...

Nej, det är inte Graal, det är jag säker på.

Det där måste vara någon av krukorna som användes när Jesus gjorde vatten till vin! Så lämpligt till nyår och allt! *skratt*

Gott Nytt År!

stationsvakt@gmail.com sa...

kyrksyster: Eller också är det en toa sedd uppifrån. :-)
Gott Nytt.